Hírek
A Facél Kft fontosabb hírei
2012.09.12. Tényleg nem jók az új mentők?
A napokban olyan kritikák láttak napvilágot, mely szerint az általunk is készített mentőautók nem felelnek meg a betegellátási követelményeknek. Hitetlenkedve olvastuk, hogy ezek a járművek, amelyek egész Európában használatosak, nálunk nem alkalmasak mentésre. Végül Győrfi Pál szóvivő szavai nyugtattak meg minket:
“Ezek nem roham- vagy esetkocsik, hanem alapszintű mentőautók – magyarázta az M1 Ma reggel című műsorában. Győrfi Pál kijelentette: az autókban a betegellátás minden feltétele biztosított. A járművek minden eddiginél felszereltebbek, a klimatizált belső tér mellett navigációs rendszer is segíti a mentősök munkáját – tette hozzá. A tender tervezésébe azokat is bevonták, akik ezeket az eszközöket használni fogják.”
A képen az általunk gyártott bútorok láthatóak a hátoldal felől, melyek néhány vélemény szerint rossz helyen vannak.
2012.07.01. Bútorokat készítettünk az új mentőautókba
A finn Profile Vechicles mentőautó gyár magyarországi fióktelepével szerződést kötöttünk 20 db új VW Crafter mentő műanyag bútorainak és egyéb belső alkatrészeinek gyártására. A munka meglepően sok hasonlóságot mutat eredeti “szakmánkhoz”, a vasúti kocsi gyártáshoz. Szinte mindent ugyanúgy csinálunk, csak itt minden kisebb és könnyebb. A bútorok a könnyen megmunkálható és a későbbiekben jól tisztán tartható habosított PVC alapanyagból készültek. A 20 kocsi alkatrészének leszállítása után még egy komplett alkatrész csomag rendelést kaptunk, majd ez évben további 60 db mentő gyártását helyezték kilátásba. Az átadó ünnepségen mindenki megelégedéssel fogadta ezeket az igazán európai színvonalú járműveket. Hangsúlyozták, hogy e termék nagyrészt magyar beszállítók közreműködésével készült, melyet mi is igazolni tudunk!
2012.05.01. A Bombardier MÁV Kft nyílt napján megtekinthető volt a Teak Étkező kocsi
A május 1-i Bombardier nyílt napon sok száz érdeklődő kapott bepillantást a Vagongyár életébe. Régen látott tömeg várakozott a 9 órai bebocsájtásra a főbejáratnál. A szépen rendezett gyárudvaron végigsétálva is volt már látni való, de az attrakció a “C” csarnokban fogadta a látogatókat. A norvég vasutaknak készülő épülő kocsik mellett már kipróbálható volt a családi kocsi, melyet a gyerekek rögtön birtokba vettek. A bisztró kocsiban pogácsa és üdítő várta a vendégeket és persze egy modern, komfortos miliő.
A gyár vezetőségének kérésére a Nosztalgia Kft rendelkezésre bocsájtotta a Teak Étkező kocsit is, így látogatóink akár egy időutazáson is érezhették magukat. Érdekes volt látni 100 év változását a vasút iparban, a bisztró kocsik összehasonlításával. A többség bizony elismerte, hogy ugyan szép és modern az új norvég kocsi, de a korabeli bútorokkal berendezett, csillogó réz alkatrészekkel díszített 100 éves kocsi sokkal emberközelibb, barátságosabb!
2012.04.15. Elkészültünk az “Öreg hölgy” ráncfelvarrásával!
Az utolsó menetben jól bele kellett húznunk, hogy határidőre elkészüljünk a Teakfa Étkező kocsi külső burkolatának felújításával. A 100 éves teakfára jellemző, hogy csak 4-5 burkolat lécet kellett cserélnünk, a többit némi javítás, erősítés után visszaszerelhettük. A teljes fa borítást megtisztítottuk a lakktól, a nyers fáig visszacsiszoltuk. A lécek visszaszerelése után, eredeti helyükön lakkoztuk újra a teljes felületet. 2 réteg Rezisztán lakkot vittünk fel a felületre, a 3-ik réteget már a Vasúttörténeti Parkban kapta meg. Közben a Nosztalgia Kft asztalosai már a belső burkolatok visszaszerelésével foglalkoztak, de így is ablakok és ajtók nélkül hagyta el a kocsi Dunakeszit.
Az átadó ünnepségen a Park vezetői külön méltatták cégünk segítő munkáját, elismeréssel szóltak hozzáállásunkról. Munkatársaink valóban nagyszerű munkát végeztek, néha erőn felül is teljesítettek. Látható büszkeséggel dolgoztak a kocsin, elmondásuk szerint is élvezték ezt a csodálatos, restaurátori mélységekbe nyúló feladatot. Köszönet érte!
2012.02.07. Folytatjuk a Teakfa Étkezőkocsi felújítását
Miután a külső burkolatokról teljesen eltávolítottuk a régi lakkot, kijavítottuk a faváz hibáit is. Egy helyen beázás miatt kellett egy nagyobb darabon kicserélni a faszerkezetet, egy másik helyen pedig repedés miatt. A faváz végül, letisztítása után, új Standolit festékréteget kapott. A 25 éve berakott hungarocell szigetelést most üveggyapot szigetelő anyagra cseréljük, így a kocsi lényegesen jobb hő- és hangszigetelési tulajdonságokkal fog bírni.
.
.
.
.
.
.
2012.02.04. A negyedik norvég szerelvény is elkészült
Cégünk aktív részvételével készült el az újabb, negyedik szerelvény. A kocsik extrém időjárási körülmények között kell hogy bizonyítsanak, hiszen útjuk során Lengyelországban -25 fok van, így a vagonok belsejében is csak -17 fokot mérnek. Ez komoly próbatétel a fém-fa-műanyag ragasztott kapcsolatoknál, melyeket a Sikaflex ragasztóanyagok hidalnak át. A különféle hőtágulású anyagok összetartása csak e speciális, a járműgyártásra kifejlesztett ragasztók segítségével lehetséges.
2012.01.21. Madárodú készítés a Facél Kft műhelyében
A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület Börzsönyi Helyi Csoportja tavaly szervezett először közösségi odúkopácsoló napot, melynek eredményén felbuzdulva ezt idén is megismételtük. 21 fő vett részt az eseményen, s bár 2 fővel kevesebben voltunk, mint tavaly, a gyakorlatnak köszönhetően sokkal több odút raktunk össze, 165 db-ot, plusz 15 db-ot előkészítettünk az összeállításra.
Az eseménynek most is műhelyünk adott teret, kihasználva gépeink adottságait. Az odúkhoz szükséges fenyő deszkákat a Börzsöny Alapítvány (0,5 m3) és az Ipoly Erdő Zrt Váci Erdészete (0,5 m3) biztosította, míg a szereléshez szükséges anyagokat (szög, csavar, zsanér, ecset stb.) a gödi Fakusz HB Barkácsbolt tulajdonosai ajánlották fel.
A munka nagyon jó hangulatban zajlott és a tavalyi tapasztalatokat felhasználva a minőségen is sikerült javítani. 9-től délután 2 óráig szinte megállás nélkül dolgoztunk, még a meleg teával és pogácsával sem sikerült a munkakedvet megtörni! Az utánpótlás is biztosítottnak látszik, hiszen 4 gyermek is szorgoskodott a felnőttek körül és minden munkafázist kipróbáltak ellesve a felnőttek fogásait.
Az elkészült odúk a Börzsönyi Helyi Csoport működési területén, a meglévő telepek elhasználódott odúinak csere állományát képezik. 2011-től már 1000 db fölé emelkedett a Helyi Csoport kihelyezett és ellenőrzött odúinak száma és mivel egy odú a leggondosabb kezelés ellenére is 5-6 év alatt tönkre megy, gondoskodni kell folyamatos cseréjükről, pótlásukról.
Ha meg akar látogatni minket, árajánlatra van szüksége, vagy érdeklődik az asztalos ipar iránt, az “Elérhetőség” címke alatt megtalálja, hogyan léphet velünk kapcsolatba.